Rok szkolny nie oznacza końca przygody z językiem angielskim. Uczestnicy Monday Club III oraz pięcioro uczniów ze szkoły w Bogucicach poświęcili swój czas wolny na wakacyjne zajęcia językowe. Na szczęcie nie były to typowe lekcje, gdyż języka możemy uczyć się również poprzez zabawę.

W ramach zajęć wakacyjnych odbyło się spotkanie z native speakerem Tsendzesem Sodnom – Mironów, lekarzem i specjalistą medycyny Dalekiego Wschodu, mówiącą w języku mongolskim, angielskim i polskim. Opowiedziała nam ona o życiu, kulturze i zwyczajach w Mongolii, a także o leczeniu akupunkturą. Mogliśmy również zobaczyć ciekawe rekwizyty, takie jak tradycyjny mongolski strój, obraz na skórze czy też igły do akupunktury.

Kolejną atrakcją był dzień spędzony w Centrum Aktywnego Wypoczynku u Borku. Tutaj uczestnicy mieli okazję wziąć udział w zajęciach językowo-ruchowych połączonych z wypoczynkiem na terenie centrum. Wiele emocji wzbudziły „castle paperchase” – czyli podchody na zamkach w poszukiwaniu skarbu. Ponadto uczniowie testowali swoje umiejętności językowe rozwiązując zagadki leksykalne oraz uczestnicząc w zabawach językowych.

Jeden dzień poświęciliśmy na obchody Bonfire Night, które można przetłumaczyć jako Noc Ognisk. Jest to specyficzne angielskie święto, zwane inaczej Guy Fawkes Day, obchodzone w noc z 5 na 6 listopada, podczas którego w Wielkiej Brytanii pali się olbrzymie ogniska oraz odbywają się pokazy sztucznych ogni. Na początku przybliżyliśmy sobie historię i tradycje związane z tym świętem rozwiązując ćwiczenia na tablicy interaktywnej a następnie uczniowie wykonywali kukiełki Guy’a. Potem wszyscy uczestniczyli w ognisku – były pieczone kiełbaski i tradycyjne pianki marshmallows. Na końcu, zgodnie ze zwyczajem, nasze kukiełki spłonęły w ognisku.

W związku z tym, że jednym z naszych przewodnich tematów w trakcie zajęć w roku szkolnym były święta obchodzone w wielkiej Brytanii, zorganizowaliśmy zajęcia podsumowujące tą wiedzę. Uczniowie wykonywali w grupach prace projektowe – były to plakaty dotyczące wybranego przez nich święta. Następnie sprawdziliśmy swoją wiedzę o Wielkiej Brytanii grając w planszowe i karciane gry kulturowe – „English Paperchase” oraz „Roundtrip of Britain and Ireland”. Uczniowie chętnie grali też w  „Who’s Who?”, „Pack your bag” oraz gry na tablicy interaktywnej.